Zadania dodatkowe dla grupy Ważniaków część 3

Poniedziałek 6.04.2020

Dzień dobry Ważniaki. Już za kilka dni Wielkanoc. Co wam się kojarzy ze Świętami Wielkanocnymi? Przygotowałam dla was kilka zagadek. Jeśli je odgadniecie, przekonacie się, co mi kojarzy się z Wielkanocą. Powodzenia.

Jajka ozdabiane, 

Pięknie malowane. (pisanki)

 

Pośrodku pięknych pisanek,

Stoi bielutki cukrowy…. (baranek)

 

Znajdziesz w niej bazie,

Bukszpan, roślin wiele,

Tydzień przed Wielkanocą

Święcisz ją w kościele. (palemka)

 

Pyszna zupa- pierwsza klasa!

Jest w niej jajko, jest kiełbasa! (żurek)

 

Długie ma uszy,

Jeszcze dłuższy skok!

Na słodkości od niego

Czekasz cały rok! (zajączek)

 

Żółciutka kuleczka,

Co wychodzi z jajeczka. (kurczaczek)

 

Pyszne ciasto na święta podane,

Najlepiej smakuje lukrem polane (baba wielkanocna)

 

W ten dzień woda w około się leje,

Każdy z nas, choć mokry, co chwila się śmieje. (śmigus-dyngus)

 

Brawo! Świetnie poradziliście sobie z Wielkanocnymi zagadkami. Dziś poproszę Was o wykonanie zadań:

  • Karta pracy s. 39
  • Zeszyt piszę s. 54

 

Wtorek 7.04.2020

Witajcie Ważniaki. Dziś chciałabym wam zaproponować naukę piosenki Wielkanocnej. Powtórzcie za rodzicami jej tekst, a następnie posłuchajcie piosenki:


 

 

 

„Znaki Wielkanocy”

 

Te mazurki ozdobione migdałami

 Te koszyki wypełnione pisankami 

Te baranki ulepione z marcepanu

 Bazie, kotki od staruszki ze straganu

 

 To są znaki tradycyjnej Wielkanocy 

Kiedy życie się odradza do swej mocy

 To znaki rozbudzonej świeżo wiosny 

Świat się staje znów zielony i radosny

 Świat radosny! Radosny! Świat radosny!

 

 Te palemki od bibuły kolorowe

 Baby z lukrem wyrośnięte, bo drożdżowe

 No a potem jeszcze lany poniedziałek 

Śmigus dyngus pełen mokrych niespodzianek

 

To są znaki tradycyjnej Wielkanocy 

Kiedy życie się odradza do swej mocy

 To znaki rozbudzonej świeżo wiosny 

Świat się staje znów zielony i radosny

 Świat radosny! Radosny! Świat radosny!

 

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

 

Pytanie po wysłuchaniu piosenki:  O jakich znakach Wielkanocy była ta piosenka?

Zadania do wykonania:

  • Karta pracy s. 40- 41
  • Zeszyt piszę s.55

 

Środa 8.04.2020

Dzień dobry Ważniaki. Dziś porozmawiajcie z rodzicami o tym, co powinno znaleźć się w Wielkanocnym koszyczku. Przyjrzyjcie się koszyczkowi w Zeszycie Liczę s. 41, wykonajcie zadania na tej stronie oraz porozmawiajcie z rodzicami o tym, co oznacza każdy z tych produktów, jaki ma symbol.

Chleb- symbol Jezusa Chrystusa

Jajka- symbol nowego życia

Sól i pieprz- symbol oczyszczenia wewnętrznego

Kiełbasa- symbol dobrobytu, zdrowia

Babka- symbol doskonałości

Bukszpan lub borówka- symbol wiosny budzącej się do życia.

 

 

 

Czwartek 9.04.2020

Dzień dobry Ważniaki. Dziś poproszę Was, abyście posłuchali pewnego opowiadania oraz odpowiedzieli na kilka pytań: 

 

„Co było pierwsze?”
Grzegorz Kasdepke
Na Kurzym Uniwersytecie od rana panowało niesamowite zamieszanie.
Zwłaszcza dwuletnie nioski robiły masę hałasu. Gdakały, przepychając się
i dziobiąc. Jedna usiadła nawet na żyrandolu – a wszystko po to, by lepiej słyszeć
profesora Koko, który lada moment miał rozpocząć wykład na temat: „Co było
pierwsze – jajko czy kura?”.
– Oczywiście, że jajko! – krzyczały siedzące w drugim końcu sali jajka. Bardzo
przeżywały swój pierwszy dzień na uniwersytecie.
– Ko – koleżanki, słyszałyście?! – wrzasnęła jakaś oburzona kwoka (…)

Ale zanim inne nioski zdążyły wyrazić swe oburzenie, profesor Koko chrząk­nął – i tak właśnie zaczął się wykład.
– Jajko czy kura?… – mówił monotonnym głosem, drapiąc się w zamyśleniu
po dziobie. – Oto jest pytanie…

- Wielkie mi pytanie!- zniecierpliwiło się któreś jajko.- Przecież wiadomo, że to z nas wykluwają się kury!
– Ale to kury znoszą jajka! – zagdakała jedna z kur, a wszystkie inne narobi­ły takiego hałasu, że aż ta, która siedziała na żyrandolu, spadła profesorowi na głowę.
– Czy mogłaby pani ze mnie zejść? – zapytał uprzejmie profesor Koko.
Okazało się jednak, że kura nie może, bo właśnie zniosła jajko – i teraz chcia­łaby je szybko wysiedzieć.
– No i co, no i co?! – triumfowały kury. – Samo to jajo się chyba nie zniosło?!
Jajka popatrywały na siebie z wyraźnym zakłopotaniem – i już, już miały przy­znać kurom rację, gdy naraz spod nioski siedzącej na głowie profesora wygra­moliło się pisklę.
– Czy mogłaby pani bawić się z dzieckiem gdzie indziej? – zapytał uprzejmie
profesor Koko.
Nikt go jednak nie słyszał; jajka śmiały się i klaskały, a kury gdakały w niebo­
głosy. I tak skończył się wykład na temat: „Co było pierwsze – jajko czy kura?”.

 

Pytania do tekstu:

- Co to jest Uniwersytet?

- Jaki wykład odbył się na Kurzym Uniwersytecie?

- Jak kura i jajka zareagowały na pytanie profesora Koko?

- Jakich odpowiedzi udzieliły? 

- Waszym zdaniem co było pierwsze? Jajko czy kura?

 

Zadania ma dziś:

  • Karta pracy s. 42

 

Piątek 10.04.2020

Witajcie Ważniaki. Już za dwa dni Wielkanoc! Porozmawiajcie dziś z rodzicami na temat tego, za co lubicie te Święta. Dokończcie zdanie:

Lubię Wielkanoc za….

Zadanie na dziś:

  • Zeszyt liczę s. 42-43

 

(Podpowiedź w razie trudności: zasada: na każdym polu musi znaleźć się o jeden element więcej.)

6 kwietnia 2020

zdjecie

Deklaracja Dostępności

ACTIVENET - sklepy internetowe, strony www - Marki, Warszawa

skocz do góry