WAŻNIAKI - Praca zdalna

23.11.2021 wtorek

Temat dnia: KOŁYSANKI DLA MISIA

 

Zad. 1 Rozwiązanie zagadki

 

 Jestem duży, 

albo mały, miękki, bardzo miły.

 Lalki – moje przyjaciółki,

 dziś na miód mnie zaprosiły.                                         

 

Odp. Miś

 

Skąd wziął się pluszowy miś?

rozmowa w oparciu o ilustracje (nr1)  i opowiadanie.

 

„Historia misia” – słuchanie opowiadania. 

 

Historia pluszowego misia rozpoczyna się bardzo dawno temu w Stanach Zjednoczonych. Prezydent Theodore Roosevelt wybrał się na polowanie. Myśliwi zobaczyli małego niedźwiedzia i chcieli go zastrzelić. Prezydent powstrzymał ich. Zdarzenie opisała jedna z gazet, w której pojawił się też rysunek prezydenta, broniącego małego niedźwiedzia. Całą sytuację wykorzystał właściciel sklepu z zabawkami. Postanowił uszyć zabawki przedstawiające pluszowego misia. Producent misiów uzyskał od prezydenta zgodę, aby miś nazywał się Teddy. Wszystkie dzieci pokochały pluszowego misia, a on stał się królem wśród zabawek. 

 

Rozmowa w oparciu o wysłuchane opowiadanie. 

- Gdzie rozpoczyna się historia pluszowego misia? 

- Dokąd wybrał się prezydent Treodore Roosevelt?

 - Kogo uchronił przed śmiercią prezydent?

 - Gdzie opisano zdarzenie mające miejsce na polowaniu?

 - Kto zobaczył w gazecie małego niedźwiedzia?

 - Co postanowił zrobić właściciel sklepu z zabawkami?

- Jak został nazwany pluszowy miś?

 

Karta pracy, cz. 2, s. 12. Narysuj przedmioty, których nazwy rozpoczynają się na głoskę „l”. Dokończ szlaczki.

Karta pracy, cz. 2, s. 13. Pisanie litery „l”, „L” po śladach i samodzielnie 

 

24.11

 

Grupa Ważniaki

24.11.2021 środa

Temat dnia: MAŁE I DUŻE MISIE

„Znaczenie przeciwne” – ćwiczenia słownikowe.

 Rodzic podaje wyrazy, a dzieci szukają wyrazów o znaczeniu przeciwnym, np. wysoki – niski, krótki – długi, szybki – wolny, czysty – brudny, szeroki – wąski, gruby – chudy.

 

Matematyka:

Temat: „Więcej, mniej, czy tyle samo” – wprowadzenie znaków >,< , =

„Tyle samo” – wprowadzenie znaku =. 

 Dzieci układają po prawej i po lewej stronie dywanu po 4 kredki. Między kredkami Rodzic układa z znak równości, wyjaśniając, że znak = oznacza, że po prawej i po lewej stronie jest tyle samo elementów. Dzieci układają znak = 

„Dołóż i policz” – ćwiczenia w porównywaniu liczebności. 

Rodzic i dzieci dokładają po lewej stronie 2 kredki. Przeliczają elementy po prawej i lewej stronie. Rodzic układa znak > i układa go między kredkami. Wyjaśnia, że znak > oznacza, że po stronie lewej jest więcej kredek niż po stronie prawej.

Chcę mieć tyle samo” – ćwiczenia w przeliczaniu. 

Dzieci dokładają po prawej stronie 2 kredki. Przeliczają kredki i wstawiają znak =. Dokładają po 2 kredki po prawej i po lewej stronie, przeliczają elementy.

Zabierz i policz” – ćwiczenia w porównywaniu liczebności.

 Dzieci zabierają z lewej strony 3 kredki. Przeliczają kredki po prawej i po lewej stronie. Ustalają, gdzie jest mniej kredek. Rodzic układa między kredkami znak < i wyjaśnia, że znak < oznacza, że po stronie lewej jest mniej kredek niż po stronie prawej. Następnie zabierają z prawej strony 5 kredek. Przeliczają kredki po prawej i lewej stronie i układają odpowiednio znak <.

 

Karty pracy, cz. 2, s. 16

Miś to wielki łakomczuch. Pomóż mu ustalić, gdzie jest więcej baryłek miodu. Wstaw odpowiedni znak.

 

25.11

Grupa Ważniaki

25.11.2021 czwartek

 Temat dnia:   MOJA PRZYTULANKA

„Jaka to litera?” – zabawa dydaktyczna.

  Na dywanie leżą odwrócone kartoniki z poznanymi literami (A,a,O,o, Y,y,M,m,T,t,D,d,I,i,E,e,L,l). Dzieci losują kartonik, odczytują literę i podają słowo rozpoczynające się daną głoską. Chętne dzieci układają zdanie zawierający podane słowo.

Temat : „Przysmak niedźwiedzia” – opowieść ruchowa.

W dużym, starym lesie mieszkał niedźwiedź. Był wysoki (dzieci unoszą ręce) i gruby (ręce wyciągają na boki). Kiedy budził się, przeciągał się (dzieci przeciągają się) i głośno ziewał („aaaa”). Później sprawdzał czy jest ciepło (dzieci rozglądają się, patrzą w górę), słuchał, z której strony wieje wiatr („szyyy, szyyy”). Głaskał się po brzuchu i mruczał „Mrrr, mrrr, mrrr, jestem głodny!” (dzieci powtarzają „Mrr, mrr, mrr jestem głodny!”). – Idę szukać miodu – powiedział niedźwiedź. Poszedł w głąb lasu. Gdy szedł, pod jego łapami łamały się gałęzie leżące na ziemi („trach, trach, trach”). Nagle niedźwiedź zobaczył wysokie drzewo, na którym dzikie pszczoły miały swoją barć. Zaczął skakać z radości (dzieci podskakują i mówią „hop, hop, hop”). – Na pewno na górze jest smaczny miodek. Muszę wdrapać się na drzewo (dzieci naśladu ją wchodzenie na drzewo). Nie udało mi się, ale zaraz postukam w drzewo. Może miodek spadnie („stuk, stuk, stuk, stuk”). Co się dzieje? Co się dzieje? Pszczoły atakują („bzzz, bzzz, bzzz”). – Muszę uciekać! Niedźwiedź biega w prawo i w lewo (dzieci biegają w różne strony). – No, udało mi się, już ich nie widzę. Bardzo niegościnne są te leśne pszczoły. Idę na jagody, też są smaczne („mniam, mniam, mniam”).

 „Co czuje miś?” – rozpoznawanie i nazywanie emocji. Wyprawka, s. 12.

 Wytnij misie. Przyklej każdego misia na oddzielnej kartce. Narysuj sytuacje, w których misie przeżywają przedstawione emocje.

Karta pracy, cz. 2, s. 15. 

Dokończ rysowanie misia. Pokoloruj go. Popatrz uważnie i połącz niedźwiedzie z ich cieniami.

 

26.11

Grupa Ważniaki

26.11.2021 piątek

Temat dnia: MISIOWA PRZYJAŹŃ

„Dokończ zdanie” – zabawa słowna. 

Rodzic rozpoczyna zdanie, a wybrane dziecko kończy je, np. Wszystkie niedźwiedzie lubią…, Miś to ulubiona…, Mieszkanie niedźwiedzia to…, Lalki i misie mieszkają…

Temat: „Bajka o plastelinowej laleczce”

Bajka o plastelinowej laleczce” – słuchanie opowiadania. Dzisiaj w przedszkolu Krysia ulepiła z plasteliny laleczkę. Miała czerwoną sukienkę i krótkie, czarne włosy. Była tak malutka, że mieściła się na dłoni Krysi. Przyniosła ją Krysia do domu i postawiła na parapecie. – Tutaj będzie ci wygodnie – powiedziała Krysia. – Mam dla ciebie łóżko z pudełka po klockach, małą poduszkę i kołderkę. Następnego dnia z rana, wyjęła laleczkę z łóżka i postawiła na parapecie. – Idę do przedszkola – powiedziała. – A ty zostajesz w moim pokoju. Laleczka zobaczyła przez okno oddalającą się Krysię. Rozejrzała się po pokoju. Na półkach stały klocki, siedziały misie i lalki. Były pluszowe, duże i nawet nie zauważyły małej laleczki. Zrobiło się jej smutno. W przedszkolu było dużo plastelinowych laleczek, misiów i pajacyków. Laleczka zatęskniła za swoimi przyjaciółmi. Stała na parapecie i patrzyła przez okno. Widziała wróble siedzące na drzewie i kota, który chciał je złapać. Nagle zobaczyła Krysię wracającą z mamą do domu. Ucieszyła się na widok dziewczynki. Krysia wbiegła do pokoju. Miała coś w zamkniętej dłoni. – Mam dla ciebie niespodziankę – powiedziała do laleczki. Wyciągnęła dłoń i laleczka zobaczyła pięknego, plastelinowego misia. – Zrobiłam go dla ciebie. Żeby ci nie było smutno, gdy ja jestem w przedszkolu. Laleczka uśmiechnęła się. Wyciągnęła plastelinową rączkę w stronę misia. Miś podał jej plastelinową łapę. Laleczka wiedziała, że już nie będzie sama. Ma przyjaciela, z którym może rozmawiać i bawić się.

Rozmowa w oparciu o wysłuchane opowiadanie.

 - Kogo Krysia ulepiła w przedszkolu?

- Jak wyglądała laleczka Krysi? 

- Gdzie postawiła laleczkę Krysia, gdy przyniosła ją do domu? 

- Co przygotowała Krysia laleczce? - Co stało w pokoju Krysi na półkach?

 - Za kim tęskniła laleczka? 

- Kogo laleczka widziała przez okno?

 - Kogo Krysia przyniosła z przedszkola? 

- Jak czuła się laleczka, gdy zobaczyła plastelinowego misia?

 

Karty pracy, cz. 2, s. 17.

Posłuchaj rymowanki. Powtarzaj ją rytmicznie za nauczycielem. Pokoloruj rysunek według podanych kolorów.

 

 

Grupa Ważniaki

29.11.2021 poniedziałek

Temat dnia: CZY MIŚ TO NIEDŹWIEDŹ?

Złotowłosa i trzy misie” – słuchanie bajki. 

Dawno dawno temu była sobie dziewczynka o imieniu Złotowłosa. Choć była jeszcze mała, często zdarzało jej się nie słuchać rodziców. Chodziła swoimi drogami i za nic miała przestrogi mamy, żeby nie oddalała się od domu. Pewnego dnia Złotowłosa powiedziała - „Jestem już duża i mogę pójść sama na przechadzkę!” Nikomu nic nie mówiąc wybrała się do lasu.
Tego słonecznego poranka rodzina niedźwiedzi mieszkająca głęboko w lesie, postanowiła przed śniadaniem pójść do lasu po miód do owsianki. „Owsianka jest jeszcze gorąca. Przestygnie w tym czasie.”      - stwierdził tata - niedźwiedź.  Wybrali się całą trójką mama - niedźwiedzica, tata - niedźwiedź i synek niedźwiadek.

Tymczasem Złotowłosa szła przez las, aż doszła do słonecznej polany, gdzie na środku stała urocza chatka kryta słomą. Zapukała, ale nikt nie odpowiedział. Ciekawska dziewczynka otworzyła drzwi i zajrzała do środka. „Cóż, skoro  nikogo nie ma, wejdę i rozejrzę się trochę. Nikt się przecież o tym nie dowie.”

Złotowłosa znalazła się  w dużej kuchni. Na stole stały trzy miski pełne owsianki. „Jestem trochę głodna. Poczęstuję się owsianką.” Najpierw spróbowała  owsianki z dużej miski, ale była zbyt słona. Owsianka ze średniej miski była za słodka. Ale owsianka z najmniejszej miski była w sam raz i Złotowłosa zjadła wszystko.
Najedzona dziewczynka postanowiła pójść do salonu. Tu przed kominkiem stały trzy fotele. Złotowłosa usiadła na największym. Ale był za twardy. Drugi fotel, nieco mniejszy był za miękki. Trzeci fotel był bardzo malutki. Kiedy Złotowłosa usiadła na nim, fotelik   zarwał się i dziewczynka upadla na podłogę.

„Ciekawe, kto mieszka w tym domku?” - zastanawiała się Złotowłosa.  Pobiegła drewnianymi schodami na samą górę i znalazła się w sypialni, gdzie stały trzy łóżka. Dziewczynka położyła się na największym, ale było za wielkie i za twarde. Potem wypróbowała mniejsze łóżko, ale było za miękkie. Trzecie, najmniejsze łóżko było w sam raz. Złotowłosa położyła się na nim wygodnie i od razu zasnęła, bo była bardzo zmęczona.

Tymczasem niedźwiedzia rodzina wróciła do domu z porannego spaceru. „Ktoś zjadł moją owsiankę!” - zawołał synek - niedźwiadek i pobiegł do salonu. „Ktoś połamał mój fotel!” - krzyknął. Mama - niedźwiedzica i tata- niedźwiedź widząc cały bałagan, złapali się za głowę. A potem podążyli za synkiem do sypialni.

„Mamo! Tato! Ktoś śpi w moim łóżeczku!” - wrzasnął  mały niedźwiadek, bo bardzo się przestraszył.  Wtedy Złotowłosa otworzyła oczy. Zobaczyła nad sobą trzy pary niedźwiedzich oczu i przerażona wyskoczyła z łóżka. Nie spodziewała się spotkać w domku niedźwiedzi.

Dziewczynka czym prędzej opuściła chatkę i pobiegła drogą przez las. Biegła ile sił w nogach, tak bardzo się przestraszyła.  Kiedy dotarła do domu, rzuciła się mamie na szyję. Postanowiła zawsze słuchać rodziców, nie oddalać się od domu i nie ruszać rzeczy, które do niej nie należą. A następnego dnia przeprosiła niedźwiadki.

Opowiedz bajkę „Złotowłosa i trzy misie” i zrób rysunek do niej.

 

 „Miś” – lepienie z plasteliny.

Zadaniem dzieci będzie wykonanie misia z plasteliny. Dzieci ugniatają plastelinę w dłoni, sprawdzają jej plastyczność. Nazywają części ciała misia. Tworząc misia należy wykonać następujące czynności: - wyrobić plastelinę w dłoniach, - uformować na tekturowej podkładce misia uwzględniając wszystkie elementy jego ciała, - na głowie misia umieścić oczy, nos, usta.

 

 Karta pracy, cz. 2, s. 14. 

Miś to ulubiona zabawka wszystkich dzieci. Popatrz na obrazki i powiedz do czego potrzebny jest dzieciom pluszowy miś. Rysuj po śladach.

23 listopada 2021

zdjecie

Deklaracja Dostępności

ACTIVENET - sklepy internetowe, strony www - Marki, Warszawa

skocz do góry